Sunday, April 3, 2011

Mana Arah Tuju Selepas Itu??

Saya rasa sudah kali kedua saya menulis perkara ini. Ke mana arah tuju selepas habis graduasi? Bagi mereka yang sentiasa mendapat anugerah dekan, sudah tentu senang sahaja mereka mendapat kerja. Budak pointer 3 ke bawah. sentiasa kena cakap, jangan takut. Anda ada soft skill. Tapi, pointer tetap menjadi ukuran khan?
Senantiasa dalam hati saya, mahu ke mana selepas graduasi??
1. Menganggur
2. Further study
3. Kahwin

saya betul-betul bercelaru. tidak taw mana maw simpan arah tuju. buat masa ini, saya cuma nampak "dunia pekerjaan ini adalah rata".
Mungkin bukan masa yang sesuai untuk fikir kata mereka. Belajar sahaja dahulu. Sempurnakan tugas kamu dulu sebagai pelajar. Tapi, masalah nya, walaupun kami sudah menyempurnakan tugas kami, adakah kami akan dijamin sepenuh nya utk bekerja?
serius, kami bayar yuran untuk mendapat peluang pekerjaan yang boleh tampung kehidupan keluarga kami kelak nanti.

'KADANGKALA, BERKATA-KATA SENANG, TETAPI UNTUK MEMBUATNYA SANGATLAH SUSAH"

2 comments:

  1. susa jugak ikut kata hati..
    sbb itu kata hati mati, ikut rasa binasa..~~ perlu pertimbangan jugak nie suma sbb bmula dari cnie, kita menentukan masa depan kita.. xada org lain suda

    ReplyDelete